Bună noapte romanticilor





Pentru ca vine Sfântul Nicolae, doresc un sincer „La mulţi ani!” tuturor celor care poartă acest nume. Dar să nu uităm că tot in acea seară magia va pluti in aer, iar copiii cuminţi primesc daruri in această noapte.

Fiindcă vine o astfel de sărbătoare mi se pare firesc să trimit pentru această seară o poezie de Mihai Eminescu, o rugăciune către Maica Domnului:



Răsai asupra mea…



Răsai asupra mea, lumină lină,

Ca-n visul meu ceresc d-odinioară;

O, Maică Sfântă, pururi fecioară,

In noaptea gândurilor mele vină.



Speranţa mea tu n-o lăsa să moară

Deşi al meu e un noian de vină;

Privirea ta de milă caldă, plină,

Îndurătoare-asupra mea coboară.



Străin de toţi, pierdut in suferinţa

Adâncă a nimicniciei mele,

Eu nu mai cred nimic şi n-am tărie.



Dă-mi tinereţea mea, redă-mi credinţa

Şi reapari din cerul tău de stele:

Ca să te-ador de-acum pe veci, Marie!



Marchizul